Dersin Adı | İşletmelerde Sosyal İçerme ve Çeşitlilik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 345 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, uluslararası işgücünün etkisiyle demografik yapısının cinsiyet, ırk, etnik köken, cinsel yönelim ve ulusal köken gibi faktörler temelinde daha çeşitli çalışanları kapsayacak şekilde değişen işyerlerinde ve işgücü piyasalarındaki gelişmelere odaklanmayı amaçlar. Ders, işverenlerin içerme politikalarını, cinsiyet, ırk ve ulusal köken gibi etkenlere dayalı ayrımcılığın ve ayrıcalıkların neden var olduğunu ve farklı uluslararası şirketlerin bu değişimlere nasıl baktıklarını inceleyecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders ayrıcalık ve ayrımcılığın altında yatan teorik altyapıyı inceleyerek şirketlerin daha kapsayıcı olmaları için yapmaları gerekenleri analiz edecektir. Dersin ana amacı toplumsal cinsiyet, ırk, etnik ve ulusal köken gibi faktörler yüzünden ayrımcılığa uğrayan alt grupları tanımlamak ve işyeri dinamiklerini de bu grupların çerçevesinden değerlendirmektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş, Öğretim Üyesinin Beklentileri, Öğrencilerin Beklentileri | |
2 | Organizasyondaki İnsanlar, Çeşitlilik, İnsan Hakları/İşçi Hakları, İşgücünün Traihçesi | Alison M. Konrad, Pushkala Prasad, Judith K. Pringle (2006) The handbook of workplace diversity. Sage Publications - Bölüm 3 |
3 | Kölelik, Sömürgecilik, Ayrıcalık, Meritokrasi, Güç | Butt, D. (2013) Colonialism and Postcolonialism, The International Encyclopedia of Ethics. pp. 892-898 https://philarchive.org/archive/BUTCAP-3 - Kohn, M. & Kavita, R. "Colonialism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.) https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/entries/colonialism/ |
4 | Ayrımcılık, Önyargı, İş yerinde Sosyal Kimlik | Arthur P. Brief (2008) Diversity at work. Cambridge University Press - Bölüm 4 |
5 | Irk ve Irkçılığın Tarihçesi, Sosyal Sınıf, Göç | Alison M. Konrad, Pushkala Prasad, Judith K. Pringle (2006) The handbook of workplace diversity. Sage Publications - Bölüm 13-17 |
6 | Cinsiyetçilik, Cinsel Yönelim, Cinsiyet Eşitsizliği | Judith Lorber (1994) Paradoxes of Gender. New Haven: Yale University Press - Bölüm 1- 3 |
7 | Yaşçılık, Yetersizlikler, Ruhanilik ve Din | Alison M. Konrad, Pushkala Prasad, Judith K. Pringle (2006) The handbook of workplace diversity. Sage Publications - Bölüm 14-16 |
8 | Kucaklayıcı Organizasyonlar-Kültür | • Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189. https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf |
9 | Kucaklayıcı Organizasyonlar-Sistemler-Politikalar | • Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189. https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf |
10 | Kucaklayıcı Organizasyonlar-Liderlik | • Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189. https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf |
11 | Kucaklayıcı Organizasyonlar-Dil | • Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189. https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf |
12 | Tokenizm, Küreselleşme | Grant, B. (2017) Tokenism, The SAGE Encyclopedia of Political Behavior. Thousand Oaks. SAGE Publications. https://opus.lib.uts.edu.au/bitstream/10453/70685/4/BC376D9C-ECA6-46DE-84C8-53A4FD40C298%20Grant%20-%20Tokenism%20Published%20Version.pdf - Datta, S. & Bhardwaj, G. (2015) Tokenism at Workplace: Numbers and beyond, International Journal of Current Engineering and Technology, 5 (1). https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.1081.3814&rep=rep1&type=pdf |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Judith Lorber (1994) Paradoxes of Gender. New Haven: Yale University Press ISBN: 978-0-300-06497-1
Alison M. Konrad, Pushkala Prasad & Judith K. Pringle (2006) The handbook of workplace diversity. Sage Publications ISBN: 978-0761944225
Arthur P. Brief (2008) Diversity at work. Cambridge University Press ISBN: 978-0521677639 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Butt, D. (2013) Colonialism and Postcolonialism, The International Encyclopedia of Ethics. pp. 892-898 https://philarchive.org/archive/BUTCAP-3
Kohn, M. & Kavita, R. "Colonialism", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Fall 2017 Edition), Edward N. Zalta (ed.) https://plato.stanford.edu/archives/fall2017/entries/colonialism/
Shore, L. M., Cleveland, J. N. & Sanchez, D. (2018) Inclusive workplaces: A review and model, Human Resource Management Review, 28, pp. 176-189. https://core.ac.uk/download/pdf/288817598.pdf
Grant, B. (2017) Tokenism, The SAGE Encyclopedia of Political Behavior. Thousand Oaks. SAGE Publications.
Datta, S. & Bhardwaj, G. (2015) Tokenism at Workplace: Numbers and beyond, International Journal of Current Engineering and Technolology, 5 (1). https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.1081.3814&rep=rep1&type=pdf |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 143 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | |||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | |||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | X | ||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | |||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest